Zgłoś serwis online

Prawidłowe podłączenie i odłączenie płyty indukcyjnej

Prawidłowe podłączenie i odłączenie płyty indukcyjnej do naprawy

Bezpieczeństwo i poprawny montaż płyty indukcyjnej

Montaż płyty powinien wykonywać elektryk z odpowiednimi uprawnieniami.

Źle podłączona płyta indukcyjna wcale nie oznacza, że nadaje się ona do wyrzucenia. W ponad 90% przypadków udaje się ją naprawić. Sprzęt tego typu to przede wszystkim zaawansowana elektronika. Jednak dzięki naszym wykwalifikowanym technikom nie ma potrzeby wymiany kolosalnie drogich modułów elektronicznych. Dzięki odpowiedniej wiedzy i doświadczeniu naprawiamy praktycznie wszystkie usterki w indukcjach przy rozsądnych kosztach – bez potrzeby wymiany drogich części.

Podczas demontażu płyty od instalacji elektrycznej należy opisać przewody zasilające. Aby mieć pewność, proponujemy sfotografować zaciski w puszce w ścianie lub w samej płycie indukcyjnej. Istnieją pewne standardy oznaczania przewodów elektrycznych (szczegóły na Wikipedii), jednak w praktyce należy za każdym razem sprawdzać poprawność ich oznaczenia i działania.

Według ogólnie przyjętych norm wyróżniamy trzy podstawowe rodzaje przewodów:

  • Przewód liniowy (fazowy) – oznaczany jako L lub w instalacji trójfazowej jako L1, L2, L3. Kolor: czerwony, brązowy, czarny lub popielaty.
  • Przewód neutralny (N) – kolor izolacji: niebieski.
  • Przewód ochronny (PE) – kolor izolacji: żółto-zielony.

Błędem jest podłączanie płyty według kolorów przewodów bez ich wcześniejszego sprawdzenia i bez przeczytania instrukcji montażu! W przypadku płyt wyposażonych fabrycznie w przewód zasilający, producenci stosują często przewody pięciożyłowe z kolorami jak w instalacji trójfazowej. Oznacza to, że znajduje się tam tylko jeden przewód niebieski. W tej sytuacji jeden z przewodów fazowych jest wykorzystywany do podwojenia przewodu neutralnego – czyli do zwiększenia jego przekroju.

Jak wygląda naprawa płyt indukcyjnych:

Zostaw numer, a my oddzwonimy

Skontaktujemy się, w sprawie naprawy, serwisu i części zamiennych. Oddzwonimy do Ciebie.

Kontakt

Jak przebiega proces naprawy?

Przyjęcie

Urządzenie można dostarczyć osobiście do naszego serwisu lub my możemy odebrać spod wskazanego adresu. Przywieź ekspres do nas w dowolnym terminie, nie musisz nas uprzedzać. Nasza recepcja jest do dyspozycji klientów od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 - 17:00. Jeżeli chcesz żeby nasz serwisant odebrał sprzęt do naprawy - skontaktuj się z nami mailowo lub telefonicznie.

Diagnoza i kontakt

Urządzenia są diagnozowane według kolejności zgłoszeń. Serwisant po zdiagnozowaniu usterki i wycenie naprawy, skontaktuje się i przedstawi szczegóły i jeżeli to możliwe, to różne możliwości wykonania usługi.

Naprawa i testowanie

Technik wykona naprawę zgodnie z ustaleniami. Nie lubimy reklamacji dlatego każdy ekspres jest wielokrotnie testowany, stąd prosimy o cierpliwość.

Zepsuło się?
Daj nam znać!

Skorzystaj z naszego formularza, na pewno oddzwonimy!